Lovely day,: Saya penderma darah O

December 18, 2011

Saya penderma darah O

Alhamdulillah , harapan menderma darah aku tercapai . Memang da lama aku nak . Lagipun , aku ni bukan jenis yang takut jarum ok ! Khamis lepas aku berjaya melepasi jugak kaunter untuk cek darah kita cukup ke tak untuk diderma . Aku pena try sekali sebelum ni , tapi Doktor tu kata darah aku ta cukup . Tapi baru2 ni aku cek , lepas akhirnya . Sebagai persiapan , aku da makan nasi sebelum pergi derma . Tapi bila nurse tu tanya aku makan apa , dea suruh aku babiskan satu kotak Milo sebab nasi lambat digest . Ya Ampun buk , masa tu rasa mau meletup aja perut aku . Ya ampun , enggak denger ya kalo gue ni udah makan , udah kenyang . Udah kenyang banget sih gue . HAHA >< Gila sikit aku kalau da dapat menulis ni .




Hm , tangan aku still berbiru , ehh bukan ! berungu bengkak2 . Nampak teruk , tapi sakitnya ta pun . Lagi sakit masa hari menderma tu , na bengkok tangan pun ta boleh . Sekarang kawe siap bole taip entry ny lagy . Mesti kauorg takut kan dgr tangan aku berbengkak sampai berungu sekali , sama la macam roommates and kawan2 aku . Setiap kali deaorg tgk tangan aku dgn muke kerut2 dahi , aku akan cakap " Ni tatoo la , kau ada , ada ? Tade kan ?! " Actually , ta sakit pun ok ! Sebab dea jadi bengkak bila jarum dea teralih dari urat aku time darah tu keluar . Aku kan ta boleh duduk diam , asyik bergerak jea . Masa tu , baru aku rasa sakit . Kalau jarum tu tak teralih and semuanya ok , tangan kita takkan bengkak .


Tapi Alhamdulillah sangat darah aku laju jea keluar , ta macam kawan aku , Muz . Cucuk belah kanan , keluar sikit jea . Cucuk belah kiri pulak , keluar tapi ta penuh2 . Last2 , nurse tu putus asa . Tapi kesian gila aku tengok Muz , dua2 tangan sakit , dua2 tangan bengkak . Kelakar pun ada , da macam tatoo berkembar . Ok , kita sambung . Time darah aku da penuhkan tube tu , time tu memang aku rasa lain macam gila . Nurse pun takut tengok aku , Pucat sangat . Dea amik SATU LAGI KOTAK air Milo bagi aku minum . Ohh my --" FULL ! Utiliti Sut ( Org belajar Ekonomi jea tahu xD ) pun da negatif tau . Org lain semua dapat 1 kotak Milo and 1 pack biskut Munchy . Aku seorg jea dapat 2 Kotak Milo abd 2 pack biskut Munchy tu . HAHAHA >,< Yang Muz pulak kata aku berlakon , jeles la tu . HAHA , apa pun . Aku rasa gembira sangat aku dapat derma darah . Ecehh , bangga sikit . I'm proud to be a Blood Donor, I'm an 0 blood type .

No comments: