Lovely day,: I believe I can fly ~

June 6, 2011

I believe I can fly ~

(Y) Perhh , sumpah aku mengantuk gila ny . Malam tady around 2 baru aku tidur . Buad homework punya pasal . Tu la , hujung minggu aku balek ruma , memang merayap jela keje dgn kaka aku . Aku jady photographer untuk wedding kawan dea , Along jady pengapit . Ececeyh , kaka aku pulak bila na kawen ? Aku pulak da ta sabar na jady pengapit , HAHA xD Oke , oke even mengantuk pun disebabkan tangan aku da gatal gila na menaip , so aku teruskan juga .

Thanks God , hary ny aku tade class petang . Roommate aku semua ada , hahaha pdn muke ! Oke oke , hary ny intake baru untuk Matrik , tady ramai la yang datang mendaftar kat KMPk . Macam macam ragam ada , serupa la time aku dulu . Da la kaki melecet , pakai kasut sarung tapi ta pakai stokin and berjalan jauh jauh . PerhHHh , memang saked la kan -,-" Tapi bila aku tengok budak budak intake baru ny , rasa poyo pulak aku , konon belagak senior . HAHA xD Sedangkan sebaya jea . Bila jumpa jea budak intake baru , aku buad muka serious , hahaha >,<

Topik aku hary ni na cakap pasal life di Matrik . So far , alhamdulillah aku ta rasa tension yang heavy punya sampai rasa na keluar dari sini . Yup , memang betul kat sini jadual pack . TAPI untuk budak Sc sahaja , budak yang amek akaun , bole relax relax online Facebook , update blog lagy macam aku . HAHA xD Jadual aku tiga hari habis tengah hary , dua hari habis petang . Tapi petang tu ada break la .  Nasihat aku la bagy budak Sc yang na masuk Matrik , kauorg fikir la banyak kali . Yang jati diri tinggi tu , kalau rasa bole tahan penat , just go on . Tapi kalau budak Akaun macam aku , aku nasihatka kauorg amik jea . Jadual budak Akaun ta pack macam budak Sc . So , don't worry , be happy . Kokorikulum kat sini pun satu semester jea . Macam aku , deaorg da set kan aku Kokorikulum semester depan . And sesiapa yang terasa na masuk Form 6 and amik Akaun jugak . Aku harap kauorg fikir betul betul . Macam entry aku yang lepas , aku ada cakap  STPM lagy susah dari Matrik . Yup  it's true , true , true ! Form 6 dea punya syllabus lebih banyak , Matrik da potong potong syllabus dari Form 6 .

Actually , kita patutnya betulkan niat kita dulu . Niat yang betulnya , kita na belaja sebab Allah . Bukan sebab kita na jady pilot , Accountant and bla bla . Lagy satu , jangan kata susah , penat and what so ever sebab bila kita da setkan dalam otak kita macam tu , so akan jady la macam yang setkan tu . Sepatutnya , kita patut percaya diri kita sendiri . 


" If you believe , you will achieve "


Ececeyh , mentang mentang baru orientasi . Ayat tu jela ulang ulang . Haha xD


Tengok macam budak ny , confidence mesti tinggi .  HAHA xD
Oke oke , time fer sleep . Mata da ta tahan ny , ngantuk gila meyh . K bye >,<

No comments: