Lovely day,: With sedare :)

March 27, 2011

With sedare :)

(Y) Hoho , hello hello ! Lamanya ta menaip , hary ny aku na cite pasal kenduri tahlil semalam . Aku and family betolak dari pukul 7 something coz na kejar kenduri lepas isyak . memang laju la kan kaka aku bawak kete , PERHHHH !! penad gila bhai wa cakap lu , saked bontot , saked kepala and na muntah ! 

Sampai sampai jea kat uma Mak Uteh , lega GILA ! Then sampai depan uma , cousin and auntie aku , Yuna and Ucu tegur aku da gemukk ! Walaweyh , memang mantakk la kn . Masuk ruma jea , kena tegur pulak ngn Che Intan , OMG !!!!!! Da2 la tuu , jangan d tegur ! Pastu aku pun salam la semua yang ada dalam ruma and na duduk atas kerusi kayu ( yang ada kusyen tuu ) . 
PAPP !! Kerusi tu patah and aku jatuh dlm kerusi tuu , bantai kena gelak ngn budak budak kat situ . Rupa rupanya kerusi tu memang da patah , asam tol ! Aku pun duduk jela atas lantai and betulkan balek kusyen kat kerusi tady . Cousin aku Yuna tegur aku :

Yuna : Bia jela kusyen tu macam tu , nanti ada yang jatuh lagy .
Me : Tuu la best , kita kena kan ramai ramai , HAHAHA
Yuna : HAHAHA , jahat kaw ! Tape tape , teruskan , HAHA

Ta sampai sepuluh minit adek aku duduk kerusi tu , bantai aku ngn Yuna gelakkan dea . Sampai la mangsa mangsa seterusnya , HAHAHA xD Lepas jea makan , Pie col aku kata Erry mintak tolong amikkan duet dea kat Cegu Zainal nanti , aku punn layan la dorang . Sampai sampai Yuna tarik tangan aku , g kat simpang jalan . Faiz pun follow . 

Actually , aku ta kenal sangat mamat ny . Semalam first time aku kenal dea . Dea ngan Yuna borak borak , aku just duduk tepi dengar . Tapi cite and ayat ayat dea betul betul banyak makna . Oke , aku type kat sini perbualan dorang :

Faiz : Mira ( nama betul Yuna ) , nape kaw putus ngan Shafiq and bole terus couple 
        ngan kawan baik kaw ?
Yuna : Tu bia la rahsia kitaorg .
Faiz : kaw jangan sia sia kan hidup kaw . Time aku duduk penjara , aku dengar banyak 
        baby kena buang . Kenapa laki sanggup buad macam tu and perempuan sanggup bagy ?
Yuna : *just diam
Faiz : Apa beza LELAKI and LAKI ? And apa beza WANITA and PEREMPUAN ? Lelaki na 
        cari wanita yang solehah , Laki na cari perempuan macam bohsia . Oke , aku bagy 
        teka teki . Kenapa ngan kawan baik kita , ta kira boy ke girl , kita suka manje manje 
        ngan dorang ? Tapi ngan couple kita rindu rindu ? Apa beza manje manje and rindu rindu ?
Yuna : Adoi , mamat ny .
Faiz : Ala , kaw jawab jela . Nape ngan best friend kita lagy rapat and manje manje ?
Yuna : *just gelak
Faiz : Kaw dapat jawab ta ?
Yuna : *gelak lagy and terus fikir
Faiz : Kaw na jawab ta ? Teka teki aku ny tade sape bole jawab , Uztaz atau warden 
        dalam penjara yang bagy aku teka teki ny . Dea banyak mengajar aku .Kalau 
        kaw ta na jawab , cakap .
Yuna : HAHAHA , ta .
Faiz : Oke , setiap orang mesti suke d manje and b'mnje . Rindu biala bila bole rindu .

Betul ! Tu la maknanya sahabat . Although mamat tu baru keluar penjara , tapy kita ta patut pandang rendah pada dea . Mybe dea lebih baik dari orang yang ta pena masuk penjara .


Hope korang dapat hikmah dari kata kata Faiz tu , and yang girl , Take care yourself !s

No comments: