Lovely day,: Siput sedut yang menakutkan aku . grr ~

January 14, 2011

Siput sedut yang menakutkan aku . grr ~

(Y) Oke , hari ny macam biasa aku bangun then buad kerja ruma . Yea , tu la yang aku buad sekarang .

Tapi pagy ny laen sikit , aku bangun awal dari biasa , pukul 7.++ . Aku punn ta taw pesal , mybe aku ta selesa dengan keadaan aku yang tengah demam ny . tapi demam da oke , just selsema and batuk ada lagy sikit .  . Along macam biasa pegy pasar , then kalau hari hari biasa dea tinggalkan aku terkontang kanting kat ruma sorang sorang , and aku breakfast maggi jela hari hari .

Tapi macam aku cakap tady , hari ny laen , dea belikan aku breakfast baru dea pergi tadika dea . Dea beli sekali barang barang yang na masak untuk lunch . Dea beli sayur bayam , ayam and siput . Mak aku punn masukkan la siput tu dalam bekas and isi air . Then mak aku letak bawah sebelah mesen basuh . Lepas tu , dorang punn bla macam biasa tinggalkan aku .

Aku punn start buad kerja kerja aku macam biasa . Tapi time aku basuh pinggan aku dengar bunyi bunyi yang weird , aku pandang belakang tade pape . Aku punn buad bdoe la , malas na layan . Lepas aku selesai sidai kaen , basuh baju , basuh pinggan semua , aku  na pegy tengok tv . Aku lalu sebelah mesen basuh , and aku terpandang bekas letak siput tady .
PAPPP !!! Aku nampak ada due ekor siput kat tepi bekas tu , seekor sebelah mesen basuh , seekor lagy yang betul betul terrer la da sampai depan toilet .
Owhh myy --" kauorg ny hidup kea ? Aku punn tengok jela siput siput tu , betul kea deaorg hidup ? Aku pandang punya pandang ta gerak gerak jugak . Ta kan mak ta masukkan deaorg betul betul . Tup tup Along balek time tu jugak , aku punn pantas berlari mendapatkan Along ( ayat skema la pulak , haha xD ) , aku terus tanya dea .

Me : Along , siput kaw tu hidup lagy kea ?
Along : Yela , siput mesti la hidup .
Me : OMG ! Bia betik kudd , aku ta taw punn benda tu hidupp lagy .
Along : Laa , kaw ta taw kea , dea spesis cam kerang la .
Me : Mana aku taw , aku mana suka makan benda benda pelik ny .
       Patut la ada bunyi bunyi semacam tady .
Along : Hahahaha , bunyi apa kaw dengar ?
Me : Bunyi macam benda jatuh la . Eh tapi asal kerang ta jalan pulak ? Haha :')
Along : Bongok !

Then Along punn masukkan balek siput siput tu dalam bekas . Time masak tady jumpa lagy sekor , Along punn tutup la bekas tu supaya deaorg ta kua lagy .

Pergghh ! Sumpah ! Aku ta taw benda tu hidup , geli kudd . heeeee -,- GELI aku ngan siput , trauma da . Bila aku pikir balek , aku duduk dalam ruma dengan haiwan pelik , takut aku .
Bukan apa , sebab banyak sangat .  Kalau la siput tu kua banyak banyak , mati la aku . YUCK !
GELI GELI ! !

munchies

No comments: